Administration af rettigheder
Når nye sites oprettes, gives der automatisk rettigheder til instituttets webansvarlige, som kan uddelegere rettigheder.
Rettigheder i Sitecore styres via DTUlister. En DTUliste kan indeholde flere personer, der skal have adgang til de samme områder i Sitecore.
DTUlister tildeles roller. Der findes to roller:
- Administrator: Lister med administratorroller findes der typisk en af på hvert institut/afdeling. Det er den liste, der automatisk sættes på nye sites i forbindelse med oprettelse.
- Redaktør: Lister med redaktørrollen kan oprettes ad hoc, som der er behov for dem.
Nye lister skal altid tildeles en rolle, inden de kan sættes på enkelte sites og områder. Dette kan webteam hjælpe med. Bemærk: Nye lister kan først ses i Sitecore dagen efter oprettelse, da det kræver en natlig opdatering af DTUbasen.
Når listen har fået den rigtige rolle, kan den bruges til at give rettigheder til bestemte områder på dit site. Dette kan enten ske fra øverste niveau f.eks. Forside, eller det kan gives på udvalgte områder.
Under fanen Sikkerhed kan du se, hvilke lister der er sat på et område af dit site. Her kan du også tilføje lister.